Wyjazdy dla firm – kiedyś i dziś

Wyjazdy dla firm - kiedyś i dziś

Różnica między integracją a incentive

Jest wiele firm które stawiają na wyjazdy dla firm. Atrakcje te często mają taki sam styl – motywują albo nagradzają. Różnego rodzaju badania wielokrotnie udowadniły że ten system się sprawdza. Wyjątkowe narzędzia stosowane przez szefów to wyjazdy incentive oraz wyjazdy integracyjne dla firm. Niestety nie wystarczy wybrać grupy najlepszych pracowników i posłać ich w cieplejsze kraje lub do drogiego kurortu. Trzeba mieć na to pomysł.

Przeszłość która odstrasza

Wyjazdy firmowe maja złą sławę w naszym kraju. Przeświadczenie że takie wyjazdy to alkohol, chamskie zachowanie i małżeńskie zdrady jest znany od wielu wielu lat. Taki obraz wyjazdów firmowych był obecny w Polsce do końca 2010 roku. Jednak kryzys i współczesne trendy w kierowanie biznesem zmieniły sposób przygotowywania wyjazdów firmowych. Aktualnie pracodawca nie chce aby jego pracownicy pili alkohol. Zależy mu na podnoszeniu kwalifikacji i edukowaniu pracowników. Dlatego też zmienił się sposób organizowania tych wyjazdów. Imprezy zakładowe i korporacyjne przemieniły się w wyjazdy integracyjne i incentive.

Wyjazdy motywacyjne jako narzędzie budowania lojalności

Uparci mogą wmówić innym że zmieniła się tylko nazwa a reszta jest po staremu. Nie jest to prawda. Zachodnie wpływy na polski biznes sprawiły, że właściciele firm bardzo dokładnie przykładają się do kreowania planów na imprezy motywacyjne. W ten sposób podwładni mogą spróbować cliffjumpingu, surfingu, wspinaczki czy wyczynowej jazdy na snowboardzie. Oprócz czystej rozrywki na imprezach można zobaczyć trenerów którzy mówią o rozwijaniu samego siebie. Ostatnimi czasy bardzo popularne są różnego rodzaju warsztaty biznesowe które podwyższają kwalifikacje pracowników.

Małe podsumowanie

Jak widać czasy się zmieniły. Spotkania pracownicze które były bardzo zakrapiane alkoholem przekształciły się w wartościowe wyjazdy wyjazdy incentive oraz wyjazdy integracyjne dla firm. Szef nie chce rozpijać swoich podwładnych zależy mu na ich rozwoju i podnoszeniu kompetencji. Prawda jest taka że lepszy pracownik to lepsze wyniki a nagrody pozwalają zwiększyć lojalność wobec przedsiębiorstwa. Stereotyp imprezujących korporacji można podrzucić do kosza. Dziś liczy się coś zupełnie innego. Oczywiście widoczne są jeszcze przypadki atrakcji zakładowych znanych z lat 90 jednak są to sytuacje marginalne.


Ocena: 3/5 (1 głosów)  


Szczegóły wpisu:


Odwiedziny botów:
  • googlebot: 2 (ostatnio: 17.11.2016 05:57:01)
  • yahoo: 1 (ostatnio: 19.11.2016 20:23:30)

Podlinkuj wpis:

Tags:

Dodaj komentarz